Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym

danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.

I. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://bugalter.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest:
    BUGALTER Sp. z o.o., 80-718 Sopot, ul. Ceynowy, 1/2
    NIP: 5851496297, REGON: 521131291, KRS: 0000950571 Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku,
    VIII Wydział Gospodarczy
    Kapitał zakładowy: 5000,00 PLN opłacony w całości.
  3. Administrator danych osobowych wyznaczył inspektora ochrony danych, którym jest Ivanna
    Andrusyshyn. Z inspektorem ochrony danych można skontaktować się we wszystkich sprawach
    dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem
    danych osobowych, pod numerem telefonu:
    +48 726440609 lub adresem e-mail:kontakt@bugalter.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych
    podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Umówienie się na spotkania w sprawie współpracy
    • Kontakt w sprawie świadczenia usług księgowych i kadrowo-płacowych
    • W celu wykonania przedstawienia wyceny usługi (przesłania oferty handlowej drogą
    elektroniczną), prezentacja oferty lub informacji
    • W celu zawarcia z biurem umowy o świadczenie usług oferowanych przez biuro i wykonania
    zawartej z biurem, a także wykonania ciążących na biurze obowiązków
    prawnych
    • Marketingu bezpośredniego
    • Wykrywania nadużyć i zapobiegania im
    • Ustalenia i obrony oraz dochodzenia roszczeń
    • Kontakt w sprawie wyników, rozliczeń i ustalenia informacji
    • Tworzenia zestawień, analiz i statystyk
    • Rozliczeń finansowych, w tym wystawienia dokumentów księgowych
    • W celu wykonania umowy na obsługę księgową lub podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed
    jej zawarciem
    • W celu realizacji przez biuro obowiązków wynikających z przepisów podatkowych i
    rachunkowych, m.in. w celu wystawiania faktur, prowadzenia książki przychodów i rozchodów,
    a także cele, które w szczególności wynikają z:
    • Ustawy Kodeks Pracy z dnia 1974.06.26, z późniejszymi zmianami
    • Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 1991.07.26, z późniejszymi zmianami
    • Ustawy o rachunkowości z dnia 1994.09.29, z późniejszymi zmianami
    • Ustawy o podatku od towarów i usług [podatku VAT] z dnia 2004.03.11, z późniejszymi zmianami
    • Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie zakresu prowadzenia przez
    pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu
    prowadzenia akt osobowych pracownika z dnia 1996.05.28, z późniejszymi zmianami
    • Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych z dnia 1998.10.13, z późniejszymi zmianami
    • Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z dnia
    1997.08.27, z późniejszymi zmianami
    • Ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych z dnia
    2004.08.27, z późniejszymi zmianami
    • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2019 r. w sprawie prowadzenia podatkowej
    księgi przychodów i rozchodów, z późniejszymi zmianami
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w
    następujący sposób:
    • Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do
    systemów operatora.
    • Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

II. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora
• Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji
(certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają
zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
• Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.

III. Hosting
• Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: nazwa.pl

IV. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe
    innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do
    zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • podmioty swiadczące na rzec administratora usługi informatyczne, prawnicze, księgowe,
    kadrowo-płacowe
    • firmy pocztowe i kurierskie
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu
    działania strony
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne
    do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o
    prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą
    przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt
    3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych
    interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu
    nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych
    podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w
    szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli chcą Państwo skorzystac z
    któregolwiekz tych uprawnień, prosimy o kontakt z naszym Inspektorem Ochrony Danych.
    Uprawnienia te mogą Państwo realizować w siedzibie Administratora danych osobowych,
    korespondencyjnie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub telefonicznie.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
    Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym
    podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia u sług w ramach zawartej umowy
    oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o
    ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.

V. Informacje w formularzach
• Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile
zostaną one podane.
• Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
• Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
• Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego
formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu
handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób
informuje, do czego on służy.

VI. Podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych stanowią:
• przepisy prawa dotyczące ochrony danych osobowych: rozporządzenie Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – „RODO”), , z
późniejszymi zmianam, w szczególności art. 6 tego rozporządzenia ustanawiający ogólne zasady
przetwarzania danych osobowych;
• Ustawa z 10 maja 2018 o ochronie danych osobowych, z późniejszymi zmianami
• Ustawa z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem
stosowania RODO, z późniejszymi zmianami
• Ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
z późniejszymi zmianami
• uzasadniony interes Administratora – w przypadku przetwarzania danych na podstawie art. 6 ust.
1 lit f) RODO (gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych
interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią); w szczególności mamy
uzasadniony interes w dochodzeniu roszczeń oraz zapewnieniu bezpieczeństwa osób i mienia na
terenie biura prowadzonego przez Administratora;
• Pani/Pana zgoda – przetwarzanie danych osobowych klienta w innych celach niż ww. wskazane,
np. w celach marketingowych następuje na podstawie świadomej, dobrowolnej i jednoznacznej
Pani/Pana zgody.

VII. Logi Administratora
• Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są
wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

VIII. Istotne techniki marketingowe
• Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z
siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie
zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym
użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć
reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików
cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

IX. Informacja o plikach cookies
Serwis korzysta z plików cookies.

  1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki
    tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i
    przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają
    nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu
    końcowym oraz unikalny numer.
  2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki
    cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  3. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    • utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na
    każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    • realizacji celów określonych powyżej w części „Istotne techniki marketingowe”;
  4. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”
    (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi,
    które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania,
    opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas
    określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  5. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa)
    zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym
    Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym
    zakresie.Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także
    automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc
    lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  6. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności
    dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  7. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu
    wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w
    szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook
    Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

X. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia
    przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów
    uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w
    skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową,
    której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
    ◦ Edge
    ◦ Internet Explorer
    ◦ Chrome
    ◦ Safari
    ◦ Firefox
    ◦ Opera
    Urządzenia mobilne:
    ◦ Android
    ◦ Safari (iOS)
    ◦ Windows Phone